måndag 3 januari 2011

Nu är julen över

Pust det har varit en hektisk period, ja lite vila har jag fått i juldagarna. Men jag börjar med något som hände före jul.


Strax före julrushen den 16 december var jag på begravning. Ingela Nordenvall som arbetade/praktiserade hos mig under lång tid avled i november och begravdes i Duveds kyrka. När jag gjorde kistdekorationen fanns mina tankar hos henne och blommorna valde jag efter det jag visste att hon tyckte bäst om, rosa rosor. Ett hjärta från mig med AA:s sinnesrobön fäst på ett kort tyckte jag var passande.

Till jul fylldes butiken med röda fina blommor och hyacinter som trots kylan hittade hem till mina kunder. Till nyår hade allt det röda bytts ut mot vita och rosa blommor. Jag slutar inte fascineras över detta, det går inte att sälja röda blommor efter julafton.


Jag slutar med en liten bordsdekoration och med den så önskar jag alla ett riktigt gott nytt 2011 och tackar samtidigt alla mina kunder för året som var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar