torsdag 3 december 2009

Nu var det längesedan sist













Ursäkta min långa frånvaro från bloggen, jag ska bättra mig från och med nu. Det har varit mycket jobb och annat som har tagit min tid. Sedan sist har det varit mycket begravningsarbete, jobb som jag vanligtvis tycker om men en begravning var en tidigare arbetskamrat, yngre än jag själv och mycket omtyckt i byn. De blommor jag gjorde till honom gjorde jag med en speciell känsla och med många tankar, jag ville verkligen att alla arrangemang skulle bli bra och det var väldigt många. Det var så mycket att jag inte hade tid att fota. Det hade jag dock idag, så har kommer två bilder från dagen arbete. En liten födelsedagsdekoration med nejlika och gerbera har jag också hunnit med.




Julen har kommit till butiken
Vi har gjort iordning ett "gottebord" med kulor, sticks och annat för att pyssla lite själv. Hyacinter, amaryllis och andra julblommor finns hemma. Kransar och grupper producerar vi eftersom. Snart kommer väl julhandeln igång och då är det bäst att vara förberedd.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar