söndag 21 juni 2009

Tid för vila


Idag är det söndag och solen skiner på mig. Äntligen har jag fått tid för min egen lilla täppa. Planterat i krukor, sått sallad (om än lite sent) putsat fönster ja, det låter väl inte som vila men faktiskt så kändes det så. På midsommardagen kom det en riktig hagelskur så nu är det nog adjöss för eventuella hjortronblommor på fjället, det var i alla fall vad mina kunder sa idag. Jag gjorde dagens goda gärning och följde med en 90-årig dam till kyrkogården och hjälpte henne plantera det hon hade inhandlat hos mig, Tommy tog hand om butiken under tiden. På em kom det ett sällskap och hämtade en bukett som de skulle förära ett brudpar som just vigt i Åre kyrka, se bild. Imorgon har jag stängt men öppnar på tisdag igen då får jag in nya fräscha blommor bl a jordgubbar i ampel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar